روش های مختلف بکاپ گیری از سایت

/ /
روش های مختلف بکاپ گیری از سایت
/

فهرست مطالب

روش های مختلف بکاپ گیری از سایت – در دنیای امروز، سایت های وب بسیاری وجود دارند که برای مدت طولانی در دسترس مردم قرار می گیرند. سایت های وردپرس، بیش از 30٪ از تمام سایت های وب را شامل می شوند و بسیاری از صاحبان کسب و کار، وبلاگرها و سایر افراد از این سیستم مدیریت محتوا استفاده می کنند. اما بکاپ گیری از سایت های وردپرس بسیار حیاتی است، به خصوص زمانی که اطلاعات مهم و ارزشمندی را در آن دارید. اگر سایت شما به هر دلیل خراب، هک و یا دچار بد افزار شود سریع ترین روش ممکن استفاده از بکاپ است.

بکاپ گیری یکی از مهم‌ترین مراحل مرتبط با سایت وب شما است. هدف اصلی بکاپ گیری، حفاظت از اطلاعات مهم شما در صورتی است که اتفاقات ناگواری مانند حملات هکرها، خرابی سخت افزار، خطای انسانی یا حتی حذف تصادفی فایل‌ها به شما برسد.

با انجام بکاپ گیری منظم، شما مطمئن می‌شوید که اطلاعات شما در برابر هرگونه خطر محافظت می‌شوند و در صورت نیاز، به راحتی قابل بازیابی هستند. این امر به شما اعتماد بیشتری به سایت خود و همچنین اطمینان حاصل می‌کند که در صورت از دست دادن اطلاعات، کار شما و تلاش‌های سال‌ها به خاطر نگهداری و بهبود سایت بی‌اثر نخواهد ماند.

به طور خلاصه، بکاپ گیری یکی از اصولی‌ترین و مهم‌ترین عملیاتی است که برای مراقبت از سایت وب خود باید انجام داده شود و این موضوع بسیار مهم است و نباید به دلیل فراموشی و یا سهل انگاری این موضوع نادیده گرفته شود.

در واقع بکاپ گیری مانند استفاده از کپسول زمانی است، که ما با آن به گذشته سفر می‌کنیم و اگر چیزی را از دست داده باشیم، به آینده بازمی‌گردیم و آن را بازیابی می‌کنیم. البته اینجا فرقش با کپسول زمانی این است که معمولاً در گذشته هیچ مشکلی برای ما رخ نداده و در آینده ممکن است که برای بازیابی چیزی، خیلی وقت و هزینه صرف کنیم!

مزایای بکاپ گیری سایت وردپرس

  • حفاظت از اطلاعات مهم و ارزشمند
  • امکان بازگردانی سایت در صورت بروز مشکلاتی مانند هک شدن، خراب شدن فایل ها و …
  • حفظ همه تنظیمات، پوسته ها، افزونه ها و سایر محتویات سایت
بکاپ گیری از سایت
بکاپ گیری از سایت

راه های مختلف بکاپ گیری

1. استفاده از پوشه cPanel

اگر شما دسترسی به cPanel دارید، می توانید با استفاده از این پوشه، بکاپ گیری از سایت خود را انجام دهید. در این روش، باید به پوشه public_html رفته و سپس فایل ها و پوشه های مورد نظر را انتخاب کنید. در نهایت، بکاپ گیری را با استفاده از گزینه های مناسب در cPanel انجام دهید.  

2. استفاده از افزونه های بکاپ گیری

یکی از روش‌های مختلف برای بکاپ گیری وردپرس، استفاده از افزونه‌های مختلف بکاپ گیری است. این افزونه‌ها عموماً امکانات بسیار خوبی برای بکاپ گیری از وبسایت شما دارند و در عین حال بسیار ساده قابل استفاده هستند. برای استفاده از این افزونه‌ها، شما باید ابتدا آن‌ها را در وبسایت خود نصب کنید و سپس برای بکاپ گیری، تنظیمات مورد نظر را انجام دهید.

مزیت اصلی استفاده از افزونه‌های بکاپ گیری، آسانی استفاده آن‌ها و برخورداری از امکانات خوبی برای بکاپ گیری از وبسایت شما است. همچنین این افزونه‌ها معمولاً به شما این امکان را می‌دهند که بکاپ‌های شما را در مکان‌های دیگری ذخیره کنید و از از دست رفتن آن‌ها جلوگیری کنید.

به طور کلی، استفاده از افزونه‌های بکاپ گیری، یکی از روش‌های ساده و کارآمد برای بکاپ گیری از وبسایت شما است. با این حال، باید توجه داشت که برخی از این افزونه‌ها ممکن است دارای مشکلاتی باشند و برای استفاده از آن‌ها باید دقت و هوشمندی بیشتری داشته باشید.

برای مثال چند افزونه مهم و مورد اعتماد کاربران وردپرس افزونه های زیر هستند:

  1. افزونه UpdraftPlus:  یکی از محبوبترین و قابل اعتمادترین افزونه های بکاپ گیری در وردپرس است. این افزونه قابلیت بکاپ گیری همه اطلاعات و فایل های سایت وردپرس را دارد، از جمله پایگاه داده ها، پوسته، پلاگین ها و تصاویر. همچنین این افزونه امکان زمانبندی بکاپ گیری را به شما می دهد، به علاوه اینکه می توانید بکاپ ها را در سرویس های ذخیره سازی ابری مانند Google Drive، Dropbox و Amazon S3 ذخیره کنید.
  2. افزونه BackupBuddy : نیز یکی دیگر از محبوب ترین و قدرتمندترین افزونه های بکاپ گیری در وردپرس است. این افزونه امکان بکاپ گیری کامل سایت وردپرس را در کوتاهترین زمان ممکن فراهم می کند و اجازه می دهد تا این بکاپ ها را به راحتی در سرویس های ابری ذخیره کنید. همچنین این افزونه امکان بازگردانی اطلاعات وردپرس را نیز فراهم می کند.

  3. افزونه VaultPress: با استفاده از افزونه VaultPress می توانید به سادگی بکاپ گیری های کاملی از وبسایت خود داشته باشید. این افزونه همچنین به شما امکان می دهد تا از بخش تعمیرات آن استفاده کنید و در صورت نیاز، به سرعت وبسایت خود را بازگردانید.

  4. افزونه Duplicator: یکی از معروف‌ترین افزونه‌های بکاپ گیری برای وردپرس است. با استفاده از این افزونه، کاربران می‌توانند به سادگی بکاپی از وب‌سایت خود ایجاد کنند و آن را به صورت فایل زیپ و یا TAR صادر کنند. همچنین با استفاده از این افزونه، کاربران می‌توانند وب‌سایت خود را به یک سرور دیگر منتقل کنند. Duplicator تمامی فایل‌های وردپرس، دیتابیس و تنظیمات را در بکاپ خود قرار می‌دهد و به راحتی می‌توان آن را بازیابی کرد. این افزونه در نسخه رایگان و پولی ارائه می‌شود و نسخه پولی آن قابلیت‌های بیشتری دارد، مانند بکاپ گیری از چند وب‌سایت و قابلیت برنامه‌ریزی بکاپ گیری خودکار.

  5. بکاپ گیری از طریق Jetpack : یکی دیگر از افزونه‌های معروف برای بکاپ‌گیری در وردپرس است. با نصب و فعال‌سازی این افزونه، شما می‌توانید به صورت خودکار بکاپ‌های متناوب از وب‌سایت خود ایجاد کنید و در سرویس ابری وردپرس ذخیره کنید.

3. بکاپ گیری از طریق FTP

در این روش، شما می توانید با استفاده از پروتکل FTP، بکاپ گیری از سایت خود را انجام دهید. برای این کار، ابتدا به کمک یک نرم افزار FTP، به سرور خود وصل شوید و سپس فایل ها و پوشه های مورد نظر را انتخاب کنید. در نهایت، فایل ها را به رایانه شخصی خود انتقال دهید.

4. بکاپ گیری از طریق خط فرمان

اگر به دنبال یک روش سریع و کم هزینه برای بکاپ گیری از سایت های وردپرس هستید، بکاپ گیری از طریق خط فرمان، یکی از بهترین گزینه هاست. با استفاده از دستورات ساده، می توانید به سرعت بکاپ گیری از سایت خود را انجام دهید.

5. بکاپ گیری از طریق هاستینگ

اگر سایت شما روی یک هاستینگ قرار دارد، می توانید با استفاده از پنل مدیریت هاست، بکاپ گیری از سایت خود را انجام دهید. در این روش، شما باید به پنل مدیریت هاست خود وصل شوید و سپس با استفاده از گزینه های مناسب، بکاپ گیری را انجام دهید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *