چگونه به راحتی حالت اشکال زدایی وردپرس را برای رفع خطاهای سایت فعال کنیم؟

/
چگونه به راحتی حالت اشکال زدایی وردپرس را برای رفع خطاهای سایت فعال کنیم؟
/

فهرست مطالب

در صورتی که شما نیر از وردپرس آشنایی داشته باشید میدانید که هنگام نصب و یا استفاده از افزونه ها ممکن است افزونه ها و قالب ها با یکدیگر تداخل داشته باشند. اما شما میتوانید با کمی تغییراتی جزئی، این موارد را برطرف کنید. در این مقاله به شما نشان خواهیم داد که چگونه به راحتی حالت اشکال زدایی وردپرس را برای رفع خطاهای سایت فعال کنید.

چرا حالت اشکال زدایی وردپرس را روشن کنیم؟

گاهی اوقات یک پلاگین وردپرس ، تم، یا کد سفارشی مانند PHP یا جاوا اسکریپت می‌تواند باعث ایجاد تداخل در وب‌سایت شما شود. این می تواند منجر به خطاهای مختلفی شود و ممکن است متوجه شوید که سایت شما به درستی کار نکند. شما میتوانید یکی یکی افزونه ها و یا قالب خود را غیر فعال کنید تا این مورد را پیدا کنید  و بفهمید که مشکل از کدام افزونه میباشد. که خب این روش بسیار زمان بر میباشد. اما یک راهکار ساده برای این ورد وجود دارید تا بفهمید که مشکل از کجا آب میخورد! ما در این مقاله 2 راهکار به شما یاد میدهیم تا با استفاده از این دو روش حالت اشکال زدایی را فعال کنید.

روش 1: حالت اشکال زدایی وردپرس را با استفاده از یک افزونه فعال کنید.

برای این روش لازم است ابتدا افزونه WP Debugging  را در سایت خود نصب کنید. این روش برای کسانی که مبتدی هستند روش بسیار مناسبی است. شما ابتدا میبایست افزونه WP Debugging  را از مخزن وردپرس دانلود و در سایت خود نصب کنید.   سپس از قسمت  ابزارها WP Debugging را انتخاب کنید. و در صفحه باز شده  گزینه Set WP_DEBUG to true را تیک بزنید. بعد از اینکه این افزونه را فعال کردید در نوار بالای پیشخوان گزینه ای به سایت شما اضافه خواهد شد.

  از منوی اضافه شده گزینه View File را انتخاب کنید. سپس به صفحه ای انتقال داده خواهید شد که تمامی موارد لازم برای شما نمایش داده خواهد شد. در این صفحه تمامی مشکلات احتمالی سایت شما نمایش داده میشود. به همین راحتی میتوانید مشکلات را پیدا کنید.

روش 2: حالت اشکال زدایی وردپرس را به صورت دستی فعال کنید.

روش دومی که میخواهیم به شما یا دهیم ویرایش فایل wp-config.php میباشد. کاربران حرفه ای از این روش استفاده میکنند. اما اگر برای بار اول است که این کار را میکنید اکیدا توصیه میکنیم که یک کپی از فایل کانفیگ خود تهیه کنید تا دچار مشکل احتمالی نشوید. شما میتوانید برای دسترسی به فایل های اصلی هاست خود از طریق فایل زیلا و یا پروتکل FTP استفاده کنید. پس از ورود به سیستم، به سادگی به پوشه public_html بروید . در اینجا، فایل ‘wp-config.php’ را خواهید یافت.   و یا میتوانید در فولدر نصبی وردپرس خود و در فایل منیجر هاست خود این فایل را مشاهده کنید. در مرحله بعد، می توانید روی فایل کلیک راست کرده و آن را در رایانه خود دانلود کنید. درست کردن یک کپی از فایل به عنوان پشتیبان هوشمندانه است، فقط در صورتی که مشکلی پیش بیاید. در مرحله بعد، می توانید روی فایل کلیک راست کرده و آن را در رایانه خود دانلود کنید. درست کردن یک کپی از فایل به عنوان پشتیبان هوشمندانه است، فقط در صورتی که مشکلی پیش بیاید. پس از آن، فایل را با استفاده از هر نرم افزار یا ابزاری مانند Notepad یا Sublime Text باز کنید. پس از باز شدن فایل، به That's all, stop editing! Happy publishingخط ‘ ‘ بروید و کد زیر را قبل از آن اضافه کنید:
define( 'WP_DEBUG', true);
define( 'WP_DEBUG_LOG', true);
فراموش نکنید که فایل را قبل از بستن آن ذخیره کنید.   در مرحله بعد، باید فایل wp-config.php را با استفاده از سرویس گیرنده FTP به سرور وب سایت خود بارگذاری کنید. برای مشاهده گزارش های خطا برای وب سایت خود، باید فایل های وب سایت خود را مشاهده کرده و به مسیر public_html/wp-content/debug.log بروید. به سادگی فایل را دانلود کنید و آن را در Notepad مشاهده کنید تا مشکلات سایت خود را ببینید. هنگامی که اشکال زدایی سایت خود را تمام کردید، می توانید حالت اشکال زدایی را غیرفعال کنید. برای انجام این کار، این مراحل را تکرار کنید و سپس کدی را که به فایل wp-config.php اضافه کرده اید حذف کنید یا کد زیر را ویرایش کنید تا مقدار نادرست داشته باشد:
define( 'WP_DEBUG', false);
و تمام! شما به همین راحتی توانستید متوجه خطاهای سایت خودتان شوید. اگر سوال و یا مشکلی در این خصوص داشتید در بخش نظرات اعلام کنید تا این مورد را برای شما بررسی کنیم.
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *