انتخاب افزونه وردپرس

چگونه بهترین افزونه وردپرس را انتخاب کنیم؟

/
چگونه بهترین افزونه وردپرس را انتخاب کنیم؟
/

 

تمام کسانی که با سیستم مدیریت محتوای وردپرس کار می‌کنند می‌دانند که در بین سیل عظیم افزونه های این سیستم مدیریت محتوا بهترین افزونه ها برای سایت خود انتخاب کنند تا دچار مشکل جدی  نشود. اما کاربران به سختی می توانند افزونه وردپرس مناسب برای کار پیدا کنند.  ما در این مقاله سعی بر این داریم با یک چک لیست در خصوص افزونه های وردپرس به شما ارائه دهیم.

سلب مسئولیت:  داشتن این افزونه ها عاملی برای موفقیت صد در صد سایت شما نبوده،  و ما در این خصوص هیچ گونه تضمین می دهیم اما قطعاً این لیست، شانس موفقیت شما را بالا خواهد برد.

قبل از اینکه به دنبال افزونه برای سایت خود بگردید توصیه می کنیم که ابتدا نسبت به تهیه چک لیست از موادی که برای سایت خود لازم دارید اقدام کنید این چک لیست به شما کمک می کند تا متوجه شوید دقیقاً به دنبال چه افزونه ای بگردید.

بعد از نوشتن موارد مورد نیاز خود آن ها به ترتیب اولویت یادداشت کنید تا بدانید کدام ویژگی از سایر ویژگی ها برای شما مهم تر است.  و در نظر داشته باشید قطعاً تمامی افزونه ها کامل نیستند.  در هنگام نصب افزونه وردپرس به دنبال کیفیت برای رفع نیاز خود باشید تعداد دانلود هایی که آن افزونه شده است.

 

نحوه جستجوی یک افزونه

انتخاب افزونه وردپرس

سایت رسمی سیستم مدیریت محتوای وردپرس در خود یک بانک از تمامی افزونه های مهم دارد که این بانک بالای ۵۴ هزار افزونه میرسد. شما میتوانید به قسمت آموزش افزونه های سایت آپرین وردپرس سر بزنید تا با آموزش بعضی از این افزونه ها آشنا شوید.

در قسمت  سایت wordpress.org  قسمت plugins  را انتخاب کنید.در قسمت جستجوی این صفحه می توانید نام پلاگین مورد نظر خود را جستجو کنید. تا آن افزونه و افزونه های مشابه شما نمایش دهد.  شما با کلیک بر روی نام هر کدام است افزونه ها می‌توانید اطلاعات جامع در خصوص آن افزونه به دست آورید.  اطلاعاتی از قبیل تعداد دانلود، آخرین آپدیت،  ورژن افزونه،  میزان رضایت کاربران از آن افزونه. که همین امر باعث می شود تا به راحتی به این افزونه های مورد نظر اعتماد کنید.

رتبه بندی افزونه ها

انتخاب افزونه وردپرس

در نوار کناری صفحه افزونه،  ویتامین دی از آنها را مشاهده کنید تعداد ستاره هایی که در این صفحه به شما نمایش داده شده میزان رتبه بندی آن افزون است. هرچه تعداد ستاره های گرفته شده بهتر باشد افزونه از محبوبیت بیشتری برخوردار است.

بررسی پلاگین

انتخاب افزونه وردپرس

هنگامی که  یک کاربر به افزونه امتیاز می دهد از کاربر درخواست می شود تا در خصوص آن افزونه نظری بنویسد. با کلیک بر روی نوارهای  رتبه بندی می توانید این نظرات و مشاهده کنید به عنوان مثال اگر شخصی به یک پلاگین یک ستاره داده است. می توانید روی پیوند یک ستاره  کلیک کنید تا نظر او را بخوانید .

نکته دیگری که در اینجا باید به آن توجه کرد تعداد کل رتبه‌بندی هاست. به عنوان مثال ،  اگر یک افزونه فقط ۱۲ نفر به آن امتیاز داده باشند در واقع عدد قابل توجهی نیست با این حال اگر ۱۲ نفر دلیل خوبی برای گروه بندی خود بنویسند این امر باعث می‌شود که آنها در برای دیگران قابل توجه باشد .

 

میزان پشتیبانی افزونه

انتخاب افزونه وردپرس

بخش پشتیبانی از افزونه به شما یک نمای کلی تعداد پاسخ هایی که یک پشتیبان و افزونه داده را نمایش میدهد.  موضوعات پشتیبانی شده را میتوانید مشاهده کنید و ببینید که به سوالات کاربران در چه خصوصیات و چه مقدار از آنها پاسخ داده شدند. دقت داشته باشید که تعداد زیاد سوالات دلیل بر وجود مشکل در افزونه نیست.

اسکرین شات های پلاگین

انتخاب افزونه وردپرس

در بعضی از افزونه ها میتوانید یک تب به عنوان اسکرین شات مشاهده کنید.  تصاویر راهی بسیار سریع برای مشاهده نحوه ظاهر افزونه است تا متوجه شوید که در قسمت مدیریت و یا مشاهده کاربر افزونه به چه شکل کار میکند گاهی اوقات این  اسکرین شات ها مفیدتر از توضیحات واقعی هستند. زیرا می توان با یک عکس به صورت کامل توضیحات لازم را ارائه داد و مشخص شد کرد که آیا افزونه به درد میخورد یا خیر.

سؤالات متداول و سایر یادداشت ها را بررسی کنید

انتخاب افزونه وردپرس

حتماً دقت داشته باشید که یکی از مواردی که باید توجه داشت بخش سوالات متداول و سایر یادداشت هاست .  شما در این قسمت میتوانید سوالات بسیار زیادی که معمولاً اکثر کاربران با آن مواجه شده اند را مشاهده کنید. افزونه های استاندارد معمولا این قسمت را با خود دارند که شامل نوع استفاده تنظیمات ایا نحوه کار افسانه است.  توصیه می کنیم در صورتی که از یک افزونه استفاده می کنید بخش را مطالعه کنید تا بتوانید متوجه شوید که  نحوه کار با افزونه به صورت صحیح چطور است.

به عنوان مثال اگر به دنبال افزونه‌ای گردید که ویجت خاصی به سایت شما اضافه می کند. ممکن است متوجه شوید که این افزونه از یک شورتکات اختصاصی برای فراخوانی خود استفاده میکند  این مورد باعث سبک شدن سایت شما می گردد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *