جایگزینی ارور سینتکس در وردپرس

/
جایگزینی ارور سینتکس در وردپرس
/

جایگزینی ارور سینتکس در وردپرس – هنگامی که سایت شما با ارور “Parse error: syntax error, unexpected …” در وردپرس مواجه می شود، ممکن است باعث ایجاد مشکلات جدی برای شما شود. اما این مشکل قابل حل است و در این مقاله ما به بررسی روش های جایگزینی این ارور می پردازیم.

1. معرفی ارور “Parse error: syntax error, unexpected …”

ارور “Parse error: syntax error, unexpected …” یکی از معمول‌ترین ارورهایی است که هنگام کدنویسی در وب سایت با زبان PHP در وردپرس ممکن است با آن مواجه شوید. این ارور نشان می‌دهد که مشکلی در سینتکس کدهای PHP شما وجود دارد و PHP قادر به تشخیص و اجرای آن نیست.

این ارور معمولا به دلیل تایپ اشتباه کدها، استفاده از کدهای منسوخ شده یا ناقص، عدم بستن تگ‌ها یا علامت‌های پرانتز و … رخ می‌دهد. در بعضی از موارد، این ارور ممکن است به دلیل نصب و استفاده از افزونه‌های نامناسب یا با مشکلات امنیتی نیز رخ دهد.

اگر با این ارور مواجه شدید، ابتدا کد خود را دقیق بررسی کنید و از روش‌های نوشتن کد صحیح استفاده کنید. در صورتی که باز هم ارور وجود دارد، بهتر است از افزونه‌های امن و قابل اعتماد برای افزودن کدهای خود به وب سایت استفاده کنید.

2. رفع خطا با استفاده از FTP

یکی از روش‌های رفع خطا “Parse error: syntax error, unexpected …” از طریق FTP است. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. ابتدا به کنترل پنل هاست خود مراجعه کنید و اطلاعات FTP خود را پیدا کنید.
  2. سپس از طریق یک نرم‌افزار FTP مانند FileZilla وصل شوید و به پوشه‌ای که فایل قالب یا افزونه مرتبط با خطا در آن قرار دارد، بروید.
  3. فایل مورد نظر خود را با یک ویرایشگر متنی باز کنید.
  4. خطای دقیق را پیدا کرده و در صورتی که می‌دانید کد خطا دهنده کدام قسمت از کد شماست، آن را اصلاح کنید.
  5. سپس فایل را ذخیره کرده و آپلود کنید.
  6. حالا با بازگشت به وب سایت، اطمینان حاصل کنید که خطا رفع شده است.

بهتر است قبل از انجام هرگونه تغییری در فایل های مرتبط با سایت خود، یک نسخه پشتیبان از آن ها تهیه کنید. در غیر این صورت، در صورت بروز مشکلات، اطلاعات مهم و سایر فایل‌های مورد نیاز سایت

3. استفاده از افزونه “Code Snippets”

افزونه Code Snippets یک افزونه مفید برای وردپرس است که به شما اجازه می‌دهد کدهای PHP را به وب سایت خود اضافه کنید. با استفاده از این افزونه، می‌توانید بدون ایجاد هیچ گونه تغییر در قالب وردپرس، کدهای PHP را به صفحات وب سایت خود اضافه کنید.

برای استفاده از این افزونه، ابتدا آن را نصب و فعال کنید. پس از فعال‌سازی، وارد قسمت “Code Snippets” در منوی “ابزارک‌ها” شوید. در این قسمت، می‌توانید کدهای PHP خود را اضافه و مدیریت کنید.

علاوه بر اضافه کردن کدهای PHP، افزونه Code Snippets به شما این امکان را می‌دهد که کدهایی که قبلا اضافه کرده‌اید را ویرایش، حذف و یا غیرفعال کنید. همچنین، شما می‌توانید این کدها را به عنوان یک برچسب وارد کرده و در دسته‌بندی‌های مختلف مدیریت کنید.

از دیگر ویژگی‌های افزونه Code Snippets می‌توان به امکان ایجاد کدهای PHP در محیط توسعه (development) و ذخیره آن‌ها در دیتابیس اشاره کرد. این امکان به شما کمک می‌کند که قبل از اعمال تغییرات در وب سایت، کدهای خود را در یک محیط تست (test) تست کنید.

استفاده از افزونه Code Snippets برای اضافه کردن کدهای PHP به وب سایت، یکی از بهترین روش‌های ایجاد تغییرات در قالب وردپرس است. با استفاده از این افزونه، می‌توانید کدهایی را به صفحات وب سایت خود اضافه کنید که قبلا نمی‌توانستید.

4. رفع خطا با استفاده از phpMyAdmin

در صورتی که رفع خطا با استفاده از روش های قبلی موفقیت آمیز نبود، می توانید از phpMyAdmin استفاده کنید. ابتدا به cPanel خود وارد شوید و پس از آن بر روی “phpMyAdmin” کلیک کنید.

سپس، دیتابیس مربوط به سایت خود را پیدا کنید و روی آن کلیک کنید. در بخش “sql”، کوئری زیر را وارد کنید:

جایگزینی ارور سینتکس در وردپرس
				
					UPDATE wp_options SET option_value='' WHERE option_name='active_plugins';

				
			

در اینجا به جای “wp_”، پیشوند جدول خود را قرار دهید. سپس بر روی “Go” کلیک کنید و تغییرات را ذخیره کنید.

اکنون به فایل wp-config.php مراجعه کنید و کد زیر را به آن اضافه کنید:

				
					define('WP_MEMORY_LIMIT', '64M');

				
			
سپس فایل wp-config.php را ذخیره کنید و سایت خود را بررسی کنید تا ببینید که خطا رفع شده است یا خیر.

5. پیشگیری از ارور سینتکس

برای پیشگیری از ارور سینتکس در وردپرس می توانید روش های زیر را انجام دهید:

  1. به روز رسانی وردپرس، پوسته و افزونه ها: همیشه به روز بودن وردپرس، پوسته و افزونه های نصب شده می تواند باعث پیشگیری از بسیاری از خطاهای نحوی شود.

  2. استفاده از ویرایشگر کد مناسب: استفاده از ویرایشگر کد مناسب و قابل اعتماد می تواند خطاهای نحوی را کاهش دهد.

  3. آموزش مقدماتی PHP: یادگیری مقدماتی زبان برنامه نویسی PHP می تواند باعث بهبود در نوشتن کد و جلوگیری از خطاهای نحوی شود.

  4. بکاپ گیری مداوم: برای جلوگیری از از دست دادن اطلاعات مهم سایت خود، همیشه باید بکاپ گیری مداوم انجام داده و از دسترسی هکرها و ویروس ها جلوگیری کرد.

  5. استفاده از افزونه های امنیتی: استفاده از افزونه های امنیتی می تواند در جلوگیری از ورود هکرها و ویروس ها به سایت کمک کند.

نتیجه گیری

از آنجایی که ارور نحوی می تواند مشکلات جدی برای سایت شما ایجاد کند، بهتر است همیشه در پیشگیری از آن بوده و در صورت بروز آن، با استفاده از روش های مختلف آن را برطرف کنید. با اجرای مراحل بالا، می توانید ارور نحوی را در وردپرس خود به راحتی جایگزین کنید.

پرسش و پاسخ

۱. آیا افزونه “Code Snippets” به طور پیش فرض در وردپرس نصب شده است؟ خیر، افزونه “Code Snippets” به طور پیش فرض در وردپرس نصب نمی شود و شما باید آن را به صورت دستی نصب کنید.

۲. آیا استفاده از افزونه “Code Snippets” پیچیده است؟ خیر، استفاده از افزونه “Code Snippets” بسیار ساده و آسان است و شما با دانستن مفاهیم پایه ای مانند قالب کد، نام کدها و … به راحتی می توانید از آن استفاده کنید.

۳. آیا استفاده از افزونه “Code Snippets” تنها برای حرفه ای هاست؟ خیر، استفاده از افزونه “Code Snippets” نه تنها برای حرفه ای ها، بلکه برای همه کاربران وردپرس قابل استفاده است و به آن ها اجازه می دهد که بدون داشتن دانش برنامه نویسی حرفه ای، کدهای پیچیده را در وب سایت خود ویرایش کنند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *