آموزش نصب افزونه در وردپرس

/
آموزش نصب افزونه در وردپرس
/

فهرست مطالب

آموزش نصب افزونه – تمامی سایت های وردپرسی برای اینکه بتوانند به درستی وظایف خود را انجام دهند نیاز به افزونه هایی دارند تا بتوانند قسمت های مختلف سایت را مدیریت کنند.  به زبان ساده افزونه های وردپرس برنامه های هستند که به شما امکان می دهند ویژگی های جدیدی مثل فرم تماس،  اسلایدر و یا موارد دیگر را به سایت خود اضافه کنید.  افزونه رایگان و تجاری برای وردپرس وجود دارد ما در این پست و پست داریم تا به شما یاد دهیم که چگونه میتوان یک افزونه را در وردپرس خود نصب کنید.

با استفاده از مخزن وردپرس اقدام به نصب افزون کنید

ساده ترین راه برای نصب   یک افزونه  جستجوی نام افزونه در مخزن وردپرس و نصب خودکار آن توسط سیستم مدیریت محتوای وردپرس است.

بعد از نصب  وردپرس در قسمت پیشخوان منوی با عنوان افزونه ها مشاهده خواهید کرد. روی آن کلیک کنید تا گزینه های دیگر برای شما نمایش داده شود سپس روی افزودن کلیک کنید.  در این صفحه با لیستی از افزونه های پرطرفدار معتبر و پرکاربرد وردپرس مواجه می شوید که میتوانید هر کدام از آن هایی را که نیاز به نصب دارید انتخاب و نصب کنید . در صورتی که افزونه مورد نظر شما در این لیست نبات می توانید از قسمت جستجوی موجود در همین صفحه به نام افزونه را جستجو کنید و در صورتی که در مخزن وردپرس موجود بود آن را به شما نمایش دهد. به عنوان مثال عکس زیر را مشاهده کنید تا بیشتر با این مورد آشنا شویم.

آموزش نصب افزونه
آموزش نصب افزونه

بعد از انتخاب افزونه مورد نظر روی دکمه نصب کلیک کنید و چند لحظه صبر کنید تا افزونه برای شما نصب شود سپس روی گزینه ی فعال نمایید کلیک کنید تا افزونه شروع به کار کند. در صورتی که افزونه در مخزن وردپرس نصب باشد به همین راحتی توانستید از افزونه خود را نصب و فعال کنید .

با استفاده از آپلود افزونه مدیریت وردپرس، یک پلاگین را نصب کنید.

اما در صورتی که از افزونه تجاری برای سایت خود استفاده می کنید احتمالا این افزونه را در متن ورد پرس پیدا نخواهید کرد و می بایست به صورت دستی اقدام به قابلیت و نصب افسون کنید برای این کار در صفحه افزونه ها بر روی دکمه افزودن کلیک کنید تا صفحه مربوط  برای شما باز شود سپس پس بر روی بارگذاری کلیک کنید.سپس فایل مورد نظر خود را در سیستم شخصی انتخاب کنید با آن را بارگذاری کنید پس از بارگذاری فایل میتوانید افزونه مورد نظر خود را فعال کنید. بدین صورت شما افزونه تجاری خود را به راحتی فعال کرده اید.

آموزش نصب افزونه
آموزش نصب افزونه
آموزش نصب افزونه
آموزش نصب افزونه

روش سوم استفاده از اف تی پی یا فایل منیجر برای اضافه کردن افزونه

روش هایی که با آن می توان افزونه  وردپرس را  فعال کردن استفاده از فایل منیجر و یا FTP  برای آپلود افزونه به این صورت که ابتدا وارد اف تی پی و یا فایل منیجر سرویس خود شوید و فایل فشرده افزونه خود را در هاست آپلود کنید.   سپس در فایل منیجر خود فایل زیپ اپلود شده را آنزیپ میکنیم.

بعد از این مرحله مجددا وارد صفحه افزونه های خود میشویم.  و در آن قسمت مورد نظر را پیدا و فعال میکنیم .  به همین راحتی به همین راحتی افزونه خود را به وردپرس اضافه کردیم.

سوالات متداول در مورد نصب افزونه های وردپرس

اگر شما بتازگی وارد دنیای وردپرس شده باشید قطعا سوالاتی خواهید داشت که این سوالات معمولا سوالاتی هستند که سوالات متداولی هستند. چند سوال زیر از سوالات جامع وردپرس هستند:

1. چگونه می توانم بهترین افزونه های وردپرس را برای نصب در وب سایت خود پیدا کنم؟

بیش از 55000 افزونه وردپرس تنها در فهرست رایگان افزونه وردپرس وجود دارد. بسیاری دیگر به عنوان افزونه های برتر در دسترس هستند . این امر پیدا کردن بهترین افزونه برای ویژگی مورد نیاز را برای مبتدیان کمی دشوار می کند.

ما لیستی از تمام افزونه های ضروری وردپرس که اکثر وب سایت های وردپرس به آن نیاز دارند را گردآوری کرده ایم.

ما همچنین یک آموزش دقیق در مورد انتخاب بهترین افزونه وردپرس داریم که در آن به شما نشان می دهیم هنگام جستجوی یک افزونه به دنبال چه چیزی باشید.

2. تفاوت افزونه های نصب شده و فعال چیست؟

وردپرس به شما این امکان را می دهد که یک افزونه را نصب کنید و اصلا از آن استفاده نکنید. برای استفاده از یک افزونه در سایت خود، باید آن را ‘فعال کنید’.

با مراجعه به صفحه “افزونه ها” در قسمت مدیریت وردپرس می توانید افزونه های فعال را مشاهده کنید. آنها با پس زمینه آبی برجسته خواهند شد.

3. آیا باید افزونه های غیر فعال را حذف کنم؟

اگر از افزونه استفاده نمی کنید، توصیه می شود آن را از وب سایت خود حذف کنید. برای اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع، به مقاله ما در مورد چرایی حذف افزونه های غیرفعال در وردپرس مراجعه کنید.

4. چند افزونه می توانم در وردپرس نصب کنم؟

می توانید هر تعداد افزونه وردپرس را که نیاز دارید نصب کنید. این تعداد افزونه ها نیست که بر سرعت وب سایت شما تأثیر می گذارد، بلکه کیفیت آن افزونه ها است. برای اطلاعات بیشتر، به مقاله ما در مورد تعداد افزونه های وردپرس که باید نصب کنید مراجعه کنید .

5. چگونه یک افزونه وردپرس را حذف نصب کنم؟

می توانید با مراجعه به صفحه افزونه ها در قسمت مدیریت وردپرس، افزونه وردپرس را حذف نصب کنید. اگر افزونه ای که می خواهید حذف کنید در حال حاضر فعال است، ابتدا باید آن را غیرفعال کنید. پس از آن، به سادگی می توانید روی لینک حذف کلیک کنید تا آن را از وب سایت خود حذف کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *